From 1 - 10 / 104
  • Categories      

    Dit bestand bevat de vlakelementen van een aantal Recreatiegebieden die eigendom zijn van of in erfpacht zijn bij de provincie Zuid-Holland.

  • Categories      

    Dit bestand bevat de lijnelementen van een aantal Recreatiegebieden die eigendom zijn van / of in erfpacht zijn bij de provincie Zuid-Holland

  • Categories      

    Dit bestand bevat de puntelementen van een aantal Recreatiegebieden die eigendom zijn van of in erfpacht zijn bij de provincie Zuid-Holland

  • Categories    

    Dit record bevat de OV Haltes in Zuid-Holland. Deze haltedata is afkomstig uit het CHB (Centraal Halte Bestand) van het NDOV loket. Het CHB maakt onderscheid tussen haltes en stations. Met quays worden haltes bedoeld. In de OV Atlas worden quays gekoppeld aan stopplaces (stations).

  • Categories    

    Begrenzingen van het Nederlandse cultureel erfgoed dat vanwege haar uitzonderlijke universele waarde door het Werelderfgoed comite van UNESCO is geplaatst op de Werelderfgoedlijst. De begrenzingen zijn gebaseerd op de kaarten die destijds opgenomen waren in het nominatiedossier dat aan Unesco is aangeboden. Zuid-Holland kent één (defintief) aangewezen werelderfgoed: het molengebied van Kinderdijk. Hiervoor bestaat ook een definitieve begrenzing, welke is opgenomen op de CHS-kaart.

  • Categories    

    Per vierkantstatistiek de ground space index (verhouding bebouwd-onbebouwd) o.b.v. BAG panden (raster)

  • Categories    

    Bron: 3drotterdam.nl De Gemeente Rotterdam meet al jarenlang alle kabels en leidingen in die in de grond gelegd worden. Dit is noodzakelijk om het gehele vergunningsproces in goede banen te kunnen leiden. Door hoogte, of beter gezegd diepte, aan de gegevens toe te voegen, kunnen ze in 3D weergegeven worden. Hierdoor ontstaat een goed beeld van wat er zich in de ondergrond bevindt. Tot circa 2010 werden de kabels en leidingen nog niet in hoogte ingemeten. Nadien is dat wel het geval. Voor deze nieuwe is het daarom niet lastig ze in 3D weer te kunnen geven. Voor de oudere moest iets verzonnen worden om dit wel mogelijk te maken. De oplossing werd gevormd door gebruik te maken van het Hoogtebestand Rotterdam en een schema met theoretische diepteligging van de kabels en leidingen. Met het Hoogtebestand is voor elk knikpunt van alle kabels en leidingen een maaiveldhoogte bepaald. In het schema met theoretische diepteliggingen staat beschreven hoe diep elke type leiding ligt op basis van wat er doorheen gaat. Daarnaast is beschreven welke type leidingen over of onder een andere kruisende leiding gaat. Een hoogspanning electriciteitskabel ligt bijvoorbeeld dieper dan laagspanning en een gasleiding gaat onder telecomkabels door. Door deze theoretische diepteligging van de maaiveldhoogte af te trekken is een goede benadering gemaakt van de werkelijke diepteligging. Door slim gebruik te maken van diameters die bekend zijn kunnen de kabels en leidingen als een ruimtevullend object in 3D weergegeven worden. Naast verschillende producten zoals stadsverwarming, gas en telecom worden ook rioolputten en mantelbuizen weergegeven. In de publieke 3D viewer is het niet mogelijk data te exporteren. Tevens worden hier niet alle bekende gegevens getoond. Het is namelijk wettelijk vastgelegd dat deze alleen via een Klic-melding bij het Kadaster verkregen mogen worden. De data die wel in de 3D viewer beschikbaar is wordt maandelijks geüpdatet. Wilt u meer weten over de 3D kabels en leidingen of over 3D Rotterdam, stuur dan uw bericht naar 3d@rotterdam.nl.

  • Categories      

    De ruiterpaden zijn ingetekend op basis van een groep van 40 stakeholders van gemeenten, terreineigenaren, ruiters- en ruiterorganisaties.

  • Categories    

    Dit record bevat de OV Haltes in Zuid-Holland. Deze haltedata is afkomstig uit het CHB (Centraal Halte Bestand) van het NDOV loket. Het CHB maakt onderscheid tussen haltes en stations. Met stopplaces worden stations bedoeld. In de OV Atlas worden stopplaces gekoppeld aan de bijbehorende quays (haltes).

  • Categories    

    Bron: https://www.rotterdam.nl/bommenkaart Op de Bommenkaart staan locaties waar een verhoogde kans is op aanwezigheid van niet ontplofte explosieven uit de Tweede Wereldoorlog. Het gaat daarbij om niet ontplofte vliegtuigbommen, ook wel blindgangers genoemd en munitie. De Bommenkaart, die officieel Bodembelastingkaart Conventionele Explosieven heet, is gemaakt omdat de gemeente het belangrijk vindt dat alle Rotterdammers - en bedrijven die in Rotterdam werkzaamheden verrichten - zich goed over dit onderwerp kunnen informeren. Iedereen kan nu zien waar verdachte gebieden voor niet-ontplofte explosieven uit de Tweede Wereldoorlog zijn.