From 1 - 10 / 30
  • Categories    

    Uitgangspunt voor het creëren van deze kaarten is het bepalen van de as van de vaarweg. Deze aslijn is aan de hand van een berekening in ArcGis, nauwkeurig uitgezet. Hierbij is gebruik gemaakt van de oeverlijnen zoals vastgelegd in het huidige areaal GIS bestand. Gezien de onregelmatige structuur van de oevers leverde dit een nogal hoekige middenlijn op. Vandaar dat deze middenlijn deels door generalisatie, en deels met de hand is bijgesteld. Aan de hand van deze aslijn zijn de minimale vaargeulbreedtes uitgezet, zoals deze gelden voor dat specifieke traject. Dit is berekend door vanuit de middenlijn de helft van de vereiste breedte naar weerzijden uit te zetten (bufferen). Daar waar deze breedte de oevers overschrijdt ontstaan mogelijk infrastructurele knelpunten. Daar waar de vaarweg breder is dan de minimale eis ontstaat mogelijke beleidsruimte. Dit is de ruimte om bij uitwerking nader te bepalen welke functie daaraan wordt toegekend. Voor kunstwerken gelden andere eisen dus zijn hiervoor ook andere breedtes uitgezet. Om het geheel te completeren zijn de kaarten aangevuld met topografie, kilometrering en nautische functies zoals meerpalen, meerstoelen ed. Op basis van de scheepsafmetingen zijn handmatig wacht- en ligplaatsfuncties ingetekend. Voor elke functie is een kaartlaag aangemaakt. De functies zijn geinventariseerd, op beheerkaarten opgetekend en handmatig in Auto-Cad vastgelegd. De verkregen bestanden zijn omgezet naar ArcGIS.

  • Categories    

    De kaart is een samenstelling van alle hoogtebeperkende vlakken, exclusief het radarvlak. Met het behulp van het vlak kan voor een specifieke locatie worden bepaald tot welke hoogte er geen beperkingen gelden waarvoor een verklaring van geen bezwaar op basis van artikel 8.9 van de Wet luchtvaart moet worden aangevraagd. De radar toetshoogte is niet in deze kaart opgenomen, hiervoor geldt een separaat regime. Opmerking met betrekking tot objecten waarvoor geen bouw- of aanlegvergunning is vereist en waarvoor art. 8.12 van de Wet luchtvaart van kracht is: Voor het bepalen van de maatgevende toetshoogte voor deze objecten geldt het laagste toetshoogte-vlak, dus inclusief het radar toetshoogte-vlak.

  • Categories    

    De kwaliteitskaart is een optelling van deze vier kaartlagen ruimtelijke kwaliteit. De oorspronkelijke inhoud is afkomstig van de Provinciale Structuurvisie 2010. In 2016 geactualiseerd en op 12 januari 2017 in werking getreden. Dit bestand is geoptimaliseerd voor snelle werking in een digitale kaartviewer.

  • Categories    

    Dit zijn de inlaatpunten behorende bij het waterakkoord Kleinschalige Wateraanvoervoorzieningen (KWA) zoals dat op 4 juli 2005 door het hoogheemraadschap van Delfland, het hoogheemraadschap van Rijnland, het hoogheemraadschap van Schieland en de Krimpenerwaard, het hoogheemraadschap De Stichtse Rijnlanden, het Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Rijkswaterstaat Utrecht is ondertekend.

  • Categories    

    ROBO oevers zijn oevers waarover de Provincie Zuid-Holland met derden een ROBO-overeenkomst heeft afgesloten. ROBO staat voor Regeling Overname Bescherming Oevers. Data is ontdaan van alle AVG gevoelige gegevens

  • Categories    

    Het Actueel Hoogtebestand Nederland (AHN) is een hoogtebestand vervaardigd door middel van laseraltimetrie. Het AHN3 5 meter maaiveldraster / Digital Terrain Model (DTM) niet opgevuld, is bedoeld als maaiveldbestand, vervaardigd uit het 0,5 meter DTM door middel van een ongewogen gemiddelde. Er zijn geen verdere bewerkingen uitgevoerd. Meer informatie vindt u op www.ahn.nl.

  • Categories    

    Het Actueel Hoogtebestand Nederland (AHN) is een hoogtebestand vervaardigd door middel van laseraltimetrie. Het AHN3 5 meter ruwe raster / Digital Surface Model (DSM) is bedoeld als ruw bestand, vervaardigd uit het 0,5 meter DSM door middel van een ongewogen gemiddelde. Er zijn geen verdere bewerkingen uitgevoerd. Meer informatie vindt u op www.ahn.nl.

  • Categories    

    Het Actueel Hoogtebestand Nederland (AHN) is een hoogtebestand vervaardigd door middel van laseraltimetrie. Het AHN3 0,5 meter ruwe raster / Digital Surface Model (DSM), is bedoeld als ruw bestand, waarbij alle punten behalve die geclassificeerd als "water" tot een 0,5 meter raster zijn herbemonsterd op basis van een Squared IDW methode. Er zijn geen verdere bewerkingen uitgevoerd. Meer informatie vindt u op www.ahn.nl.

  • Categories    

    De op de provinciale kaartlaag opgenomen kantorenlocaties betreffen mogelijk nog te bouwen m2 bvo tot 2030, in diverse stadia van planhardheid. Informatie is oorsponkelijk op postcode 6 niveau, dit is gekoppeld aan de postcode puntenkaart. Voor zover het gaat om zachte locaties, welke niet passen in het huidige kantorenlocatiebeleid van de provincie in de PSV 2012 resp. ontwerp-VRM, zijn deze niet opgenomen. ”

  • Categories    

    Telgegevens van fietsers, verzameld over de jaren 2000 t/m 2015